Çarşamba, Eylül 19, 2007

Nokia E61i MAC adresi öğrenme

Yeni aldığım telefon Nokia E61i'yi kutusundan çıkar çıkmaz kullanım klavuzuna pek bakmadan hemen incelemeye başladım. Tabii ki ilk yapmak istediğim Wireless LAN (Wi-Fi) özelliği olan bu cihazın internete nasıl girdiğini görmekti. O kadar kolay ki pilini ve SIM kartı taktıktan sonra (tabii ki Wi-fi kullanmak için SIM kart şart değil!) cihaz hemen açılış ekranında size WLAN arama seçeneğini sunuyor. Ara diyorsunuz ve işte evdeki Linksys kablosuz ağı buldu. Şifreyi de bildiğim için hemen WEP anahtarını vs girerek ayarlarını yaptım. Ama bir türlü istediğim sayfalara ulaşamıyor ve zaman aşımından bağlantı uçuyor. Ne yaptıysam olmadı. Ama daha sonra Linksys ayarlarını kurcalarkan kritik bir gerçeği hatırladım.

Bir yerlerde kablosuz ağı daha güvenli yapmak için şifreleme yanında girebilen bilgisayarların MAC adreslerini de kısıtlamanın iyi olacağını duymuştum. Tabii ki bir zamanlar yaptığım ayarlar ile şifreyi bilseler bile sadece belli benim belirlediğim listedeki MAC adreslerinin Linksys ADSL modemin kablosuz ağını kullanabildiğini unutmuşum.

MAC adresi: Her ethernet kartının kendisinde yapısal olarak bulunan ve dünyada tek olan bir sayısal kod. Bu sayede sizi dünyanın herhangi bir yerinde bulabilirler. MAC aldatma/MAC spoofing diye ileri teknikler olsa da bizim gibiler için MAC değişmez!

Sonuç olarak bizim zavallı E61i ne kadar kasarsa kassın internete giremiyordu. Yani ağa bağlansa da Linksys veri vermiyormuş. Neyse bunu saatler sonrasında anladığımda bu E61i'nin MAC adresi nedir diye kutusuna, pilinin altına vs baktım ama bulamadım. Ben de bu özelliği linksys'ten kaldırarak interneti kullanmaya bşlamıştım.

Bir süre sonra geç de olsa kullanım klavuzuna bir baktığımda bu cihazın MAC adresini telefon numarası çevirir gibi şu kodları yazdığınızda öğrenebileceğimi eshefle gördün;
*#62209526#
Bunu yazdığınızda size cihaz MAC adresini veriyor.

Tabii ki bu MAC adresini kaydedip Linksys modemi ayarlamak için girdiğimde Wireless>Wireless Network Access başlığında sadece MAC adresi girme imkanı değil aynı zamanda bağlı olan cihazların da MAC adreslerini görebileceğim en altta gri fon ile yazılı belli belirsiz "Select MAC Address From Networked Computers" yazısını gördüm. Bir kez daha bana yuh. Aslında suç Linksys'in ayarı senede bir değiştiriyorsanız hemen unutuyorsunuz.


Hiç yorum yok: