Perşembe, Eylül 27, 2007

İnternet bağlantısı devamlı bağlanıp bırakıyor

Yakın zamanda yaşadığım bir sorun internet bağlantısının devamlı kesilip yeniden gelmesi. İlk önce Linksys WAG54G modemi suçladım (halbuki yakın zamana kadar yerini ve çalıştığını bile unuttuğum bir aletti). Linksys WAG54G her ne kadar günümüzde çok ucuz kablosuz modemler olsa da benim 3 yıldan önce aldığım ve özellikleri ile hala kendimi eksik hissetmediğim bir modem; ADSL modem, router, firewall, 4 port eternet switch hepsi bir arada. Her neyse baktım olmuyor tabii ki trojan/worm bir şey bulaşmıştır diyerek her türlü arama tarama araçlarını kullanarak bir şeyler (!) aradım ama yok. Bayağı bir uğrşatıktan sonra sorunun kabloda olduğunu anladım. Aslında evdeki 3 ethernet bağlantısına sahip bilgisayar Linksys 4 port switch'e bağlanmıştı. Yerlerde gezen bu kabloların üzerinde yürünmesi nedeni ile bozulduğunu düşünüyorum. Bu bozulma ilginçtir ki hemen olmuyor ve ilk olarak internet bağlantısını gösteren bilgisayar resminin network bağlantının koptuğunu ve yeniden geldiğini devamlı tekrar etmesi ile kendini gösteriyor. Aynı zamanda bu işlem biraz uzadığında Linksys modemin internet bağlantısının da bazen düşmesine neden olduğunu gördüm.

Şimdi daha önce kampanya nedeni ile TeknoSa'dan aldığım (bir ara bilgisayarı evin uzak bir köşesine taşımak istemiştim) AirTies kablosuz USB ethernet bağlantısı kullanıyorum ve hiçbir sorun yok. Ek olarak diğer bilgisayara da 33 YTL'e yeni bir kablosuz USB eternet aldım ve o da şimdi gürül gürül çalışıyor. Hem de kablo olayını bitirdim.

Sonuç olarak internet bağlantısı tekrar tekrar kopup geldiğinde eternet kablolarında sorun olabileceğini unutmamak gerekiyor.

Hiç yorum yok: