Pazar, Nisan 21, 2013

LibreOffice 4 ve Zemberek ile Türkçe yazım denetimi

Sunumlar için artistik efektleri ile gerçekten çok beğendiğim Powerpoint dışında Microsoft Office için beni bağlayan pek bir şey kalmadı. Bildiğiniz gibi artık powerpoint sunumlarında da animasyon, ses vs görgüsüzlük olarak kabul ediliyor (Artık sunumlar sade Steve Jobs veya Google toplantılarındaki sunumlara bakın).

Microsoft Office ve Word tam bir saçmalığa dönüştü. Hem dokunmatik kullanıma göre ayarlanan ekran şablonu hem de online bulut erişime entegre edilen hatta Office 365 saçmalığı ile yakında tamamen aylık abonelik gibi düzenlemek istedikleri Office sahipliği beni bıktırdı. Bir de devamlı internetten bu ürün sahte diyerek online kontrol zırvalıkları (evet veriyor çünkü ofisi firewall ile blokluyorum, ben hiç bir programın benim haberim olmadan devamlı internete bağlanmasını hele aktivasyon vs zırvalıklarını istemiyorum). İlk önce MS Office 2007'ye geri döndüm. Sonra baktım eğer hızlı yazıyorsanız siz de fark etmişsinizdir, yazarken kesikli o eski akışkanlığını kaybetmiş. Microsoft Office 2003 yükledim. Hem gigabyte'larca alan kaplamıyor hem de alıştığım o hızlı yazımı ile mükemmel. Ama tabii ki Office 2007 Compatibility Pack yüklemelisiniz. Aksi taktirde docx, pptx vs dosyalarını açmıyor. Ama baktım açsa da yamultup açıyor (aynı dosyayı Office 2007'de docx yerine doc kaydederseniz aynı yamulma olmuyor) yani klasik MS.

Neyse uzun lafın kısası hem bu sağdan soldan gelen docx, pptx dosyaları, hem hız sorunu, hem aktivasyon sorunu, hem gigabytelarca alan kapalayan saçmalık ofis sonucunda LibreOffice 4'ü bilgisayarıma yükledim. Tüm paket 180 megabyte! Tek kelime ile mükemmel, hız harika, açılma süresi güzel, ekran kalabalık değil, istediğiniz gibi ayarlayabildiğiniz araç çubukları vs.

Tek sorun Türkçe denetim, kendi içinde Türkçe denetim paketi çıkmıyor. Bunun için Zemberek kullanıyoruz. Zemeberek aynı zamanda Pardus'da da kendinden yüklü gelen yazım denetim programı.

Zembereği indirmek için https://code.google.com/p/zemberek/ adresinden downloads kısmındaki zemberek-ooo-1.0_rc4.oxt dosyasını indirmeniz gerekiyor. Diğerleri neden bilmiyorum bir şekilde işe yaramıyor.

Sonra Libreoffice ana ekranında Tools/Extension Manager/Add (Araçlar/Uzantı yöneticisi/ekle) düğmesi ile zemberek-ooo-1.0_rc4.oxt dosyasını gösterip LibreOffice'i bir kez kapatıp açıyoruz.

Kaynaklar:
1. Zemberek web sitesi. https://code.google.com/p/zemberek/downloads/list
2. LibreOffice 4 indirme. http://www.libreoffice.org/


1 yorum:

Unknown dedi ki...

Güzel Olmuş yazınız şu anda deniyorum..