Çarşamba, Şubat 22, 2012

Ford Fusion EAC Fail hatası aküden dolayı oluyormuş

2005 model Ford Fusion otomatik vites benzinli arabamız son zamanlarda dijital ekranında "EAC Fail" yazarak hata vermeye, çalışmamaya yolda giderken de gaz kesip durmaya başladı. Konya Otokoç'a götürdük ve muayenede ilk önce bir şey bulamadılar sonra da fiyatı 900-1000 lira olan bir parçasından hata verdiğini söylediler. Parça değiştiğinde problem kaybolacak dediler. Sonra arabayı Herford adlı Ford özel servise götürdük aracın muayenesinde bir şey bulamadılar ve servis muayenesine gerek olduğu onlarda daha baka muayene cihazları olduğunu söylediler. Ardından bunların genellikle yakıt problemlerinden çıktığını söylediler. Netice oradan da çıktım.

Sonra Konya'da hava çok ciddi soğuyunca araba çalışmamaya başladı. Akü hatası olduğunu soğuktan olduğunu düşünerek arabayı satsak bile (ki satmaya karar vermiştik) bu hali ile satılamayacağını en azından aküyü değiştirmemiz gerektiğini düşünerek akü için Mutlu akü bayine gittik. Yeni akü taktırdıktan sonra yaklaşık 2 ay süre geçti ve araba hem çok daha iyi çalışmaya hem de kesinlikle EAC hatası vermemeye başladı.

Sonuç; EAC Fail hatasının nedeni akünün bitmesiymiş.
Ders; Yetkili ve özel servise güvenmeyin ve başkalarından fikir alın. Sonra arabanızda 1000 liralık parçayı yersiz bir şekilde değiştirirler...

16 yorum:

Unknown dedi ki...

BEN DE AYNI HATAYI BUGUN ALMAYA BAŞLADIM " EAC FAIL" AKÜMÜN ÖMRÜNÜ TAMAMLADIĞINI DÜŞÜNÜYORUM. BUNU BELİRTMENİZ FİKRİMİ NETLEŞTİRDİ. TEŞEKKÜRLER

Unknown dedi ki...

Kardeşim cok teşekkür ederiz başımıza gelen bi olay oldu aynı konuda senin yorumunla akü değiştirdik eski haline bindi işin gücün rast gelsin

Unknown dedi ki...

Arabadan öyle anlayan insanlar olmadıgımız halde cok rahat sekilde hallettik belki sanayiye gitseydik kaç tur takla atıp kanımıza girerlerdi Allah razı olsun.

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar benim araç fort füşyun 2005 araç giderken ekranda erc fr.l yazıyor neden olabilir acaba

Unknown dedi ki...

Fort fiyasta arac calisinca gaz yemiorur eac arizasi veeio ve suan calismio napmam lazim

Unknown dedi ki...

Merhaba iyi akşamlar aynı sorun benim araximdada var 2006 fiesta aküm sıkıntılı 2 aydır 2 gundur eac arzasi vermeye 2500 3000 devirde gitmemeye basladi aküyü değiştirsem sorun cozulurmu acaba

Şaban GÜRDAL dedi ki...

Merhaba arkadaşlar benim de ford fiesta 2005 benzinli aracım aynı eac fail hatası verdi ustama götürdüm cihaza bagladiklarinda gaz kelebeği ile ilgili sorun gösterdi çıkmacıdan bulduk taktık yine aynı devam etti usta buda bozuk dedi sıfır almak lazım dedi bende internette araştırırken buraya denk geldim ustama sordum aküden olabilir mi diye düşündü belki de olabilir dedi akü cüye gittim akü saglamdı ama akü başındaki bakır kablolar kararmış dedi bunu hemen değismek gerek AKü BAŞINI degistirdik ve sorunum düzeldi ÇOK TEŞEKKÜR EDIYORUM BU YAZİ İÇİN 😊

Unknown dedi ki...

6-7 aydır bu arizayla uğraşıyorum bı türlü bualn olmadı en son şuan buraya baktım akü diyenler var fakat ne kadar ustaya gittiysem yok enjektör yok elektronik bi arıza vb diyip durdurlar lütfen EAC FAİL ile ilgili bilgisi olan ulaşabilir mi 05447676244 numaram

Topcu4136 dedi ki...

Bende de 2005 Ford Fiesta 1.4 TDCİ araç var son 1 haftadır EAC FAİL hatasını almaya başladım 2500 devirden sonra araç gaz yemiyor motor kendini güvenlıge alıp turboyu kapatıyor diye düşünüyorum bilgisayara bağlattım bir hata gözükmedi çözümü bulabilen varmı ?

Topcu4136 dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Topcu4136 dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Akuden degil

Unknown dedi ki...

Aracta eac fail yazıyordu Akü degiştrdim 2 saat sonra yine aynı arızayı verdı ne gibi Bi sıkıntı olabılır Baska

Unknown dedi ki...

Neden peki

Unknown dedi ki...

05388400234 arza bilgisi olan arayabilirmi

Unknown dedi ki...

Arkadaşım bulursan bana da haber ver çok hayra girersin Abdullah Dalkara 05392517910